maandag 9 januari 2017

Moeizame dagen

Na een aantal zeer moeizame dagen heb ik eindelijk weer puf voor een blog update. Wat een problemen kun je ervaren als je niet naar de wc kan :(
Normaal sta je daar niet bij stil, totdat je ermee te maken hebt en dan draait de hele dag erom.

Allereerst moet ik wel vertellen dat ik al geen 'normale' stoelgang heb, dus tussen de 3 á 4 dagen is bij mij niet vreemd. Maar bijna 8 dagen niet gaan...brrr

Toen ik er toch wat meer last van begon te krijgen, ondanks veel water drinken en extra lijnzaad nemen, heb ik gelijk contact opgenomen met de huisarts. Ik kreeg zakjes Macrogrol en Elektrolyten (weer een doos erbij in de thuisapotheek) om de ontlasting soepel te maken. Maar na 3 dagen kwam nog steeds niet het gewenste resultaat. Ik was doodop en zag het niet meer zitten. Uiteindelijk heeft mijn vriendin klysma's voor me gehaald en...ik zal jullie de verdere details besparen..dat hielp. Wat een opluchting!
Helaas was ik er toen nog niet en bleef alles nog steeds wel pijnlijk. De darmen moeten toch weer even terug op gang komen. Maar vandaag merk ik echt een groot verschil en ga er vanuit de komende dagen weer wat meer deel te kunnen gaan nemen aan het leven buiten deze 4 muren.

Morgenmiddag staat een afspraak bij de Haarzaak gepland. Daar zal ik jullie deze week meer over vertellen.

Bijwerkingen tot nu toe:

misselijkheid (1e dag)
moe
rugpijn
beetje draaierig in de stoel (alsof borrel te veel op heb)
rood gezicht/droge wangen (eerste dagen na het infuus) 
rare vieze tong, waardoor smaakverlies
dikke pijnlijke tong, vooral aan de zijkant (zalf voor gekregen, gaat nu stuk beter)
pijnlijke huid bij plassen (paar dagen)
steekjes in linker borst (1 dag)
obstipatie
pijnscheutjes in rechterpols (ong. 3 dagen in totaal)
Zenuwuiteinden van duim, wijsvinger en middelvinger tintelen (eerst alleen rechts, dag later ook links)
Pijnlijke nek waar de klieren zitten (af en toe)
En de laatste die vandaag opdoemde (het 1 is nog niet over of het volgende dient zich al aan) zenuwpijn schokkend vanuit onderrug naar boven. Dit is wel erg pijnlijk maar met een paracetamol goed te verdragen. 

Hopelijk blijft het hier voorlopig bij.




4 opmerkingen:

  1. Lieverd ik schrik van alle bijwerkingen dit is een hele lijst . Snap dat je hier van moet bijkomen en een weg vinden om ermee om te gaan . Mijn hoge dwarsleasie geeft ook meer bijwerkingen . Voor die zenuwpijnen zijn er ook betere pijnstillers als paracetamol hoor . Als die niet meer zijn werk doen . Zo ook voor je dagelijkse stoelgang . Ik krijg dagelijks 2 microlax en bj geen resultaat inderdaad klisma hoog of laag . Sterkte met het vinden van een weg hierin. Pppfffttt .
    Succes morgen . Knuffel en liefs XXXX♡♡♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat reageren hier lukt niet zo best geloof ik. Heel veel liefs in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen