dinsdag 17 januari 2017

Chemo 1 - Infuusdag 2 (vervolg)

Gisteren is, vergeleken met het eerste infuus, een stuk beter verlopen. 
Geen retuximab bij deze kuur wat betekende dat ik gewoon gesprekken kon voeren ipv het grootste gedeelte suf met m'n ogen dicht te liggen. 
Tijdens de eerste zak chemo heb ik een ijsje gegeten. Het zou beter zijn voor m'n tong en hopelijk de klachten zoals bij de vorige kuur verminderen. Bij de derde zak kwam pas de vermoeidheid om bij de vierde echt goed door te zetten. Dus een traag schuifelend loopje naar de wc, waarop mijn buurvrouw (bezig met haar laatste chemokuur) zei "dit is het moment dat we worden ingehaald door rollators" daar moest ik om lachen want begreep precies wat ze bedoelde.
Tegen het eind van de vierde zak voelde mijn buik wat weeïg en heb direct de extra medicatie tegen misselijkheid in genomen, want ik wilde absoluut geen risico nemen om weer zo verschrikkelijk misselijk te worden. Jammer genoeg hielp dat niet voldoende en werd het toch wel erger. Thuis een tweede tablet ingenomen, waarna het snel zakte.   

Nu gaat het best wel goed eigenlijk. Geen echte pijnklachten behalve wat druk op m'n borstbeen, klein beetje smaakverlies en nog moe en wat trager, maar buiten dat gaat het dus goed. Iedere dag die meevalt geniet ik van! 

7 opmerkingen:

  1. Lieve Bianca. Dat je maar snel mag herstellen en je wat minder slecht mag voelen. Incoming Hug in 3..2..1..0 gr mich.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij wat van je te horen. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij dat je lichaam beter reageert als de vorige keer ! Pak je momenten liefje . ♡♡♡XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je lichaam beter reageert ! Pak je momenten . Liefs Xxx♡♡♡♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Bianca, ik vind het zo dapper van je. En nu ik je blog lees moet ik er gewoon van huilen. Zo heftig allemaal. Daarom een extra dikke knuffel. Heel veel liefs Maaike

    BeantwoordenVerwijderen