maandag 6 februari 2017

Getackeld

Een week geleden stond ik in de startblokken voor de start van chemokuur 2. 

Er op terug kijkend waren de eerste dagen erna op zich niet slecht verlopen. De gevreesde misselijkheid heb ik weer op tijd kunnen temmen. Ook de pijnlijke tong en mond zijn achterwege gebleven door het voorschrijven van Orosol een mondspoelmiddel ipv het spoelen met zoutwater en de zalf als de tong al pijn deed. Het eten op zich is daardoor geen probleem meer.
Jammer genoeg is in de eerste week m'n smaak behoorlijk aangetast. Veel dingen zijn gewoon niet lekker en je eet omdat het moet. Het plezier in het eten is er niet en dat weegt zwaarder dan ik zou willen. Was er zelfs een dagje wat sacherijnig door. Sinds gisteren merk ik dat m'n smaak weer aan het verbeteren is. Dus in de loop van deze week kijk ik uit naar onze enige echte zelfgemaakte tomatensoep, m'n lievelingseten :)

De afgelopen dagen waren moeizaam. Pijnklachten zoals; spierpijn nek/schouders wangen/rug, zenuwpijn scheuten in m'n rug, onrustige benen, prikkelbare darmen, weeïge pijn in m'n onderrug (herkenbaar van m'n bevallingen) en een bepaalt gevoel van onrust van m'n hart hielden me (gedeeltelijk) s'nachts wakker en overdag in de tang.

Gisteren was ik jarig maar om het echt te vieren zag ik nog niet zitten, maar er is toch wat bezoek geweest. Vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen. De ochtend is in ieder geval goed begonnen!


Conclusie tot nu toe

1e infuus dag (met retuximab en de neulasta spuit) geeft meer (pijnlijke) bijwerkingen dan bij de 2e infuusdag.
Maar gelukkig zijn er nu 3 ongemakken getackeld;
Misselijkheid, obstipatie en pijnlijke tong/mond. Reden tot dankbaarheid dus. 

Nu een week van aansterken voor de boeg. Ik ga weer zo genieten van kleine dingen.
Bedankt weer voor jullie bezoekjes, lieve berichtjes en knuffels. Ik ben een gezegend mens ❤

Veel liefs
Bianca

6 opmerkingen:

  1. Goed om te lezen lieverd!!! Ben zo trots op je en denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben ik blij met je berichtje . Keek elke dag na je kuur even en was onrustig .
    Maar hier ben je weer .
    En weer aan het opkrabbelen .
    Hoop dat smaak weer gaat zorgen dat eten weer fijn is. En de andere ongemakken minder worden .
    Pak je fijne momenten dag bij dag .
    Kanjer respect weer . Hou van je . Kusssss XXXXX♡♡♡♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi van je dat je door alles heen de positieve dingen blijft zien.Powervrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om weer wat van je te horen. Het was zo lang stil. Hoop dat je nog even kunt genieten van de komende dagen. Liefs maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Bianca, net terug van vakantie en ik dacht eerst even kijken hoe jij je week bent doorgekomen! Je bent en blijft een topper! Lieve groeten Leonore

    BeantwoordenVerwijderen