dinsdag 23 mei 2017

Chemo 6 - infuusdag 1


Gisteren weer de retuximab en chemo infuus gehad. Nu nog 1 te gaan en dan eindelijk klaar. 
Ivm misselijk heb ik nu weer extra medicatie via het infuus gekregen. Wat me ook erg suf maakte en veel sliep. De misselijkheid bleef weg totdat we vertrokken richting huis. Gelukkig hadden we een speciale zak meegekregen voor onderweg. Ook thuis nog een aantal keer overgegeven. Het wordt nu alles bij elkaar steeds zwaarder en zie er ook steeds meer tegenop.

Lichamelijk en geestelijk reageer je ook op dingen die in verband staan met de chemo. Het raket ijsje was er al een voorbeeld van maar nu ook bv op het waterflesje van een bepaald merk wat ik altijd meeneem.
Of de gedachte aan het broodje wat ik met de lunch geserveerd krijg deed me gisteren thuis letterlijk overgeven :(

Vandaag gaat het redelijk. Buiten de opvliegers, rood hoofd en het algehele niet lekker gevoel heb ik nog geen last van andere bijwerkingen en is het nog te doen. Al heb ik net wel voor de tweede m'n extra medicatie tegen de misselijkheid in moeten nemen omdat het niet zo lekker zit. Ik hoop dat het weer snel weg trekt.

Vorige week bij het bezoek aan de arts bleek dat niet alleen de rode bloedlichaampjes steeds wat meer afnemen maar ook de witte. En dat verklaard dan ook de vermoeidheid die zo is toegenomen. Ondanks de neulasta spuit (á 1500 euro per spuit 😳) gaan nu dus ook de witte bloedlichaampjes achteruit.  Stel je voor als ik deze spuit niet zou krijgen...😬

Een nieuwe bijwerking die is ontstaan is vocht vast houden. Al een paar infusen geleden had ik soms dikke vingers, tijdens de chemo maar ook op andere dagen. Sinds vorige week zijn ook mijn voeten wat opgezet en schrok doordat ik wel heel veel was aangekomen in een week tijd (ik schommel wel in gewicht maar dit was niet normaal). Gelukkig zei de arts 'dit komt door de dexamethason het is tijdelijk en zal na de chemo geleidelijk aan verdwijnen'. Ik mocht aan de plaspillen maar heb hier niet voor gekozen omdat ik nu toch bijna klaar ben en ik niet nog meer pillen wil slikken, tenzij het echt noodzakelijk is natuurlijk. 

Het is ondertussen best weer een behoorlijk stukje geworden en wil jullie niet langer opzadelen met mijn klaagzang. Nog maar 1 te gaan en dan klaar, Yessss!

16 opmerkingen:

  1. Ik vind je megastoer en geen klaagster! Gewoon eerlijk over hoe zwaar het is. En dat is gewoon terecht. Live uou nichie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je megastoer en geen klaagster! Gewoon eerlijk over hoe zwaar het is. En dat is gewoon terecht. Live uou nichie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet nog maar 1 keer, maar 'gewoon' nog 1 keer.
    Valt niet mee maar jij fikst het.
    Bewonder je mateloos. En je familie erbij.
    Heel veel liefs van je tante en je Twentse oompje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi kanjer heel vervelend dat nu ook bijwerkingen je bezig houden .
    Dit is echt geen klagen . Nu nog 1 keer . Klinkt geweldig . Suc6 kanjer en hopelijk kan je nog blij zijn met het mooie weer . Liefs ♡♡♡♡Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verdorie...ik weet zeker dat ik een reactie had achtergelaten...veel liefa van mij en volhouden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verdorie...ik weet zeker dat ik een reactie had achtergelaten...veel liefa van mij en volhouden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pauline doet alles dubbel Haha. Is Tweede Pinksterdag je laatste kuur of is die verzet naar een andere dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Of je het nu klagen noemt of niet, het is goed je te uiten . Ook wij vinden je een kanjer, respect. En over de vermoeidheid weten veel mensen in je omgeving hoe het en werkt. Dus je staat niet alleen. Love you Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoop dat je nu weer op kunt gaan bouwen. Take your time.

    BeantwoordenVerwijderen